Digital Adaptation Kit for Antenatal Care in DHIS2

My name is Mahima. I am a Postdoctoral Fellow at the University of Bergen and Norwegian Institute of Public Health.

I will present in the parallel session “Tracker for clinical use and supervision” together with @brian. The session is scheduled for Tuesday, 21. June at 12:15-13:00. @mike will moderate.

In our presentation, we will describe the process of adapting the WHO’s Digital Adaptation Kit for antenatal care (Digital Adaptation Kit for Antenatal Care: Operational requirements for implementing WHO recommendations in digital systems) to a DHIS2 Android App. The App is meant for use by frontline health workers and will be implemented for the first time in Uganda, through a process of co-design with stakeholders and supported by implementation research.

Welcome to our session!

4 Likes

Bonjour ,merci beaucoup pour l’invitation .
C’est une tres bonne chose si les agents de santé de 1ere ligne peuvent utilisés l’application Android DHIS2. Je suis au Mali, nous l’utilisation pour la collecte des donnees entomologiques. Pour le moment nous sommes au début et ca marche bien. Nous n’avons pas de problèmes majeurs pour le moment mais souvent certains téléphones déconne complètement malgré le suivi a la lettre de tous le processus de connexion, synchroniser etc.

1 Like

Sounds interesting, wow.

1 Like

Je suis heureux de votre invitation. Merci de présicer si l’heure indiquée est en temps universel GTM ou l’heure d’été de Norvège ?
Je serai de la partie.
Jomiak

It’s Norway time (or Central European Time).

2 Likes

Thank very much

Thanks for this session on Tracker use @mahima

:globe_with_meridians: cette session sera interprétée en français

1 Like